Odpowiedzi

2009-11-17T15:12:02+01:00
Ambrozja-mitologiczny pokarm spożywany przez bogów greckich podczas uczt, zapewniający im nieśmiertelność i wieczną młodość.
Niebiański nektar-napój bogów olimpijskich. Dawał im nieśmiertelność i wieczną młodość. Rozlewała go bogini młodości, Hebe. Wg Homera było to czerwone wino. Wraz z ambrozją stanowił ich jedyny pokarm.
Gladiator-niewolnik toczący walkę na arenie w starożytnym Rzymie.
9 4 9
2009-11-17T15:21:42+01:00
Ambrozja- podczas uczt greckich bogowie spozywali go.Miał zapewnic niesmiertelnośc, wieczne piekno i mlodosc.Nektar i pokarm ambrozji staowiły jedyny pokarm bogów.- Bogowie Olimpijscy
"Niebiański nektar"- rozlewała go bogini Hebe.Czerwone wino razem z ambrozja twprzył pokarm bogów,Bogowie Olimpijscy, Mit o Syzyfie
"Gladiator"-jency wojenni, niewolnicy, walczyli na arenie rzymskiej,- Gladiator
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T15:23:20+01:00
Deser lodowy Ambrozja - nazwali go tak , ponieważ w starożytnej mitologi dawał bogom nieśmiertelność .W języku potocznym ambrozja to synonim przysmaku, specjału, wybornej potrawy.
Napój niebiański nektar - również napój bogów olimpijskich. Dawał im nieśmiertelność i wieczną młodość. Rozlewała go bogini młodości, Hebe. Wraz z ambrozją stanowił ich jedyny pokarm.
Klub sporotwy "Gladiator" - gladiatorami nazywano niewolników , którzy toczyli wali na śmierć i życie. Klub sportowy o tej nazwie może oznaczać siłę , odwagę , zwycięstwo oraz walkę do końca.
8 3 8