Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T15:18:03+01:00
Wielu ludzi jest pątnikami. Chodzą oni lub jeżdżą do sanktuariów, kościołów i innych miejsc kultu. Lecz każdy człowiek na jakiś sposób pielgrzymuje i ma swój cel, do którego zdąża. Różne dzieła o wędrówce potwierdzają tę tezę.

Pierwszym utworem, o którym warto wspomnieć jest wiersz Cypriana Kamila Norwida pod tytułem "Pielgrzym". Wielki poeta pisze w nim o podążaniu do Boga. Podmiot liryczny jest człowiekiem, dla którego bardziej liczy się duchowość, a nie materializm. Mówi, że życie to wędrówka do prawdziwej ojczyzny człowieka, czyli nieba.
2009-11-17T15:23:31+01:00
Pielgrzym- inaczej podróżnik, wygnaniec, tułacz, wędrowiec.
Pielgrzymi zazwyczaj mają obrany cel podróż, chociaż nie jest to regułą.
Jak co roku w sierpniu tysiące Polaków wyrusza do Częstochowy, by złożyć hołd Królowej Polski. Chcemy podziękować za odzyskane zdrowie, dotrzeć do własnego wnętrza, oczyścić się, odzyskać harmonię i odkryć nowe cele w życiu. Bo drzemie w nas odwieczna potrzeba wędrowania. ;]