Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-17T15:21:21+01:00
Narysuj ten trójkąt i od kąta prostego zaznacz oś symetri a później ją podziel na 2 i ci wyjdzie promień.jak chcesz to sama sprawdź
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T15:22:51+01:00
D - średnica
d do kwadratu = 15 do kwadratu+ 20 do kwadratu
d do kwadratu =225 + 400
d do kwadratu = 625
d = √625 (pierwiastek z 625)
d = 25
r - promień
d = 2r
r = d/2
r = 25/2
r = 12,5
Promień okręgu ma długośc 12,5cm.


2009-11-17T15:34:17+01:00
Środek okręgu opisanego na trójkącie prostokątnym leży w środku przeciwprostokątnej, a więc z tw. Pitagorasa przeciwprostokątna =√15²+20²(wszystko pod pierwiastkim)=√625=25,połowa przeciwprostokatnej to 12,5 i to jest promień