Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T15:22:59+01:00
Jabłoń (Malus Mill.)

rodzaj roślin wieloletnich należący do rodziny różowatych. Występuje powszechnie w strefie klimatów umiarkowanych. Znanych jest ok. 25 gatunków dziko rosnących, w Polsce występuje kilka z nich (głównie jako rośliny uprawne).

Owoc jabłkowaty, potocznie nazywany jabłkiem. Przeważnie kulisty, zielony, żółty, czerwony lub żółty z rumieńcami. Owoce różnią się smakiem, aromatem, słodyczą, konsystencją.

Drzewo owocowe: w uprawie liczne gatunki, spośród których największe znaczenie użytkowe ma jabłoń domowa (Malus domestica)<antropofit zadomowiony i gatunek uprawiany>, znana z licznych odmian uprawnych.


Roślina ozdobna: kilka gatunków jabłoni uprawianych jest w Polsce jako rośliny ozdobne (głównie ze względu na swoje kwiaty i owoce)
2009-11-17T15:23:10+01:00
1.Jesli niechcesz wpadnąć w drzewo to niejeć nigdy po pjanemu.
2.Masz rodzine ,to jak jedziesz to uważaj na drzewa.
3.Sacmy i szanujmy drzewa jeśli chcemy mieć w polskich lasach je.