Odpowiedzi

2009-11-17T15:21:53+01:00
W = 20 000 J
h = 10 m
g ≈ 10 m/s²
m = ?
W = Ep
Ep = m*g*h
m = Ep/g*h
m = 20000/10*10 = 200 kg
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T15:24:19+01:00
W = 20 000 J
h = 10 m
g ≈ 10 m/s²
m = ?

Z zasady zachowania energii wiemy, że: energia potencjalna wody została zamieniona w pracę - wprawienie turbiny w ruch

W = Ep
Ep = m*g*h
m = Ep/g*h
m = 20000/10*10 = 200 kg

Odp. Masa wody wynosi 200kg.
1 5 1
2009-11-17T15:26:28+01:00
W=20000J
h=10m
W=Eρ=mgh
m=E/gh
m=20000/100=200kg
1 5 1