1. Wyjaśnij dlaczego po nagłym uderzeniu roweru w przeszkodę, która pojawiła się na jego drodze, rowerzysta zostaje "wyrzucony" z siodełka do przodu.

2. Wyjaśnij na czym polega strzepywanie wody z parasola i czyszczenie dywany przez trzepanie go.

3.Uzasadnij konieczność używania samochodowych pasó bezpieczeństwa.

2

Odpowiedzi

2009-11-17T15:26:23+01:00
1) Pani na fizyce tłumaczyła nam to tak:
Jak rowerzysta jadący z jakąś prędkością nagle hamuje lub w coś uderza to jego ciało zostaje wyrzucone do przodu ponieważ chce sie dalej poruszać z taka sama predkościa
2)nie wiem
3)Gdy kierowca prowadzący samochód gwałtownie zachamuje i nie ma pasów bezpieczeństwa wyleci przez przednią szybę, natomiast gdy ma zapięte pasy bezpieczeństwa nie wyleci ponieważ one go zatrzymają.
27 3 27
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T15:31:46+01:00
Na wszystkie te pytania odpowiem jednym słowem : bezwładność

Bezwładność- Zjawisko zachowania prędkości przez ciało, gdy nie działają na nie żadne siły, lub, gdy działające na to ciało siły równoważą się
a więc....

1.Ponieważ gdy rower się zatrzyma ciało będzie chciało zachować swoją dotychczasową prędkość i wyleci z siodełka
2. Wytłumacze na przykładzie tego rowera z przykładu wyżej:
Waląc trzepaczką o dywan kurz chce zachować swoją dotychczasową prędkość czyli nie porusza się. Za pomoca trzepaczki poruszyliśmy dywan i kurz '' wyszedł'' z dywanu i rozproszył się w powietrzu.
3.Tak samo jak powyżej. Jeżeli nie zapniemy pasów, przy zderzeni lub gwałtownym hamowaniu będziemy chcieli zachować swoją prędkość dlatego wylecimy przez szybę xD
Należy zawsze zapinać pasy ;-)


Mam nadzieje że wytłumaczyłam ;-)
57 4 57