Odpowiedzi

2009-11-17T15:28:29+01:00
Do składników energetycznych należą: węglowodany, tłuszcze i częściowo białko.
Glukoza jest niezastąpionym źródłem substratów energetycznych dla mózgowia, układu nerwowego, krwinek czerwonych i białych, nerek, mięśni w fazie regeneracji ATP
tłuszcze-
* Są najbardziej skoncentrowany źródłem energii
* Budują błony komórkowe
* Są źródłem witamin rozpuszczalnych w tłuszczach
* Stanowią źródło niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych
* Odgrywają istotna rolę w patologii układu sercowo � naczyniowego
* Są odkładane w organizmie jako materiał zapasowy
* Biorą udział w procesach syntezy hormonów, prostacykolin
* Stanowią element strukturalny tkanki nerwowej
białko
Białka (inaczej proteiny) są głównym materiałem budulcowym organizmu, stanowią około 15% masy człowieka, w tym głównie układu mięśniowego
1 3 1
2009-11-17T15:29:31+01:00
Ziemniaki, ziarna zbóż, kukurydza,masło, smalec, słonina itp.
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T15:37:16+01:00
Do składników energetycznych należą: węglowodany, tłuszcze i częściowo białko.
Glukoza jest niezastąpionym źródłem substratów energetycznych dla mózgowia, układu nerwowego, krwinek czerwonych i białych, nerek, mięśni w fazie regeneracji ATP
tłuszcze-
* Są najbardziej skoncentrowany źródłem energii
* Budują błony komórkowe
* Są źródłem witamin rozpuszczalnych w tłuszczach
* Stanowią źródło niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych
* Odgrywają istotna rolę w patologii układu sercowo � naczyniowego
* Są odkładane w organizmie jako materiał zapasowy
* Biorą udział w procesach syntezy hormonów, prostacykolin
* Stanowią element strukturalny tkanki nerwowej
białko
Białka (inaczej proteiny) są głównym materiałem budulcowym organizmu, stanowią około 15% masy człowieka, w tym głównie układu mięśniowego
2 5 2