W dawnej Polsce jako jednostek pojemnosci używano korców , garnców i kwart .zapisz odpowiedni ułamek i skróć . o ile to możliwe . 1 korzec to 32 garnce 1 garniec to 4 kwarty oblicz:
8 garnców - jaka to część korca ?
16 garnców -jaka to część korca 48 garnców - ile to korców?
2 kwarty - jaka to część garnca ?
6 kwart-jaka to część garnców ?
20 kwart-ile to garnców ?

2

Odpowiedzi

2009-11-17T15:39:06+01:00
8 garnców - 1/4 korca
16 garnców = 1/5 korca 48 garnców = 1,7 korca
16 garnców = 1/2 korca
2 kwarty = 1/2 garnca
6 kwart = 1½ garnca
20 kwart = 5 garnców
57 4 57
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T15:39:32+01:00
8 garnców = 8/32 = 1/4 korca
16 garnców = 16/32 = 1/2 korca
48 garnców = 48/32 = 3/2 korca
2 kwarty = 2/4 = 1/2 garnca
6 kwart = 6/4 = 3/2 garnca
20 kwart = 20/4 = 5 garnców

Pozdrawiam ;)
48 4 48
jak coś to to 24 kwarty a 40 garnców
i bylo tam 40 garcow i 24 kwarty i nie bylo 16
nie bylo 16