Odpowiedzi

2009-11-17T15:38:05+01:00
DANE:
1 min= 5 obrotów
r=5m

ROZWIĄZANIE:
L = 2 π R
L=2π * 5
L=10π
π~~3,14
L=10*3,14=42,4--->jeden obrót
42,4*5=212

OZNACZENIA:
r-promień(odległość od środka)
L=obwód
~~- w przyblizeniu

ODP:chłopiec w ciągu 5min pokona drogę 212m.
2009-11-17T15:39:35+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T15:43:14+01:00
2πr- dl drogi za jednym obrotem
2*π*5m=10π
10*3,14≈31,4
31,4*25≈785m
tyle przejechal po 5 minutach