Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T15:36:41+01:00
Renesans - wiara w człowieka
barok - pobożność itd.

renesans - czyli odrodzenie, człowiek powrócił do korzeni - starożytność, odrodził się na nowo, panowały hasła" człowiekiem jestem i nic co ludzkie nie jest mi obce", na nowo rozwinęła się sztuka, literatura itd. człowiek znów zaczął myśleć, dlatego do renesansu pasuje lepiej określenie 'wiara w wartość człowieka'.


a co do tego 2, to zamiast baroku nie powinno być średniowiecze?
19 3 19
2009-11-17T15:37:02+01:00
Renesans - wiara w wartość człowieka
Renesans : ramy czasowe 2poł XV w XVIw.
"Złoty wiek" w Polsce. Człowiek i jego sprawy w centrum zainteresować filozofii, kultury i literatury.

Barok - pobożność i pokora, życie w myśli zasady
"pamiętaj o śmierci"
Barok : Ramy czasowe: lata trzydzieste XVIIwieku - lata czterdzieste XVIIIwieku.
Powrót do tradycji antycznej z jednoczesnym wzrostem znaczenia motywów religijnych.
15 4 15
2009-11-17T15:44:03+01:00
Renesans-wiara w wartosc czlowieka barok-pobożnosc i pokora zycie w mysli zasady
10 3 10