1. Filip z powiedzenia „wyrwać się jak Filip z konopi” to
a. pan Filip z Konopi , szlachcic, poseł na sejm, który wsławił się niefortunną wypowiedzią
b. białoruska nazwa zająca
c. syn wdowy z ludowej opowieści, który zwykł przesypiać godziny pracy w konopiach
d. Filip IV Piękny, król francuski

2. Andrzej Wajda wielokrotnie ekranizował opowiadania
a. Kazimierza Brandysa
b. Jarosława Iwaszkiewicza
c. Jerzego Andrzejewskiego
d. Janusza Głowackiego

3.Który z reżyserów nakręcił film ze słowem "róża" w tytule?
a. Andrzej Wajda
b. Jerzy Kawalerowicz
c. Stanisław Bareja
d. Krzysztof Zanussi

4. Podczas pierwszej wizyty w Polsce papież Jan Paweł II odwiedził następujące miasta:
a. Gniezno
b. Poznań
c. Kraków
d. Warszawę

Proszę o dobre odpowiedzi

3

Odpowiedzi

2009-11-17T15:41:11+01:00
2009-11-17T15:51:03+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T15:52:10+01:00