Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T16:00:48+01:00
Sonet powinien zawierać 14 linijek (wersów). Linijki powinny sie tak ukladac zeby byly 4 zwrotki (w pierwszej 3 linie, w drugiej 4, w trzeciej 3 i w ostatniej znow 4 linie). Prawie zawsze sa rymy (najczesciej ukladu ABBA, CDC, DCD i ABBA). Sonet w swojej tresci zawiera czesto kontrasty, wykluczenia i paradoksy. Czesto odnosza sie do swiata przyrody. W strukturze sonetu da sie wyroznic dwie czesci - opisowa (mniej wiecej pierwsza polowa) i refeksyjna, odnoszaca sie wlasnie do tej pierwszej czesci.
8 2 8
2009-11-17T16:06:49+01:00
Forma wiersza scisle okreslona(czternascie wersow,dwie kwartyny-strofy czetowersowe ,dwie tercyny-dwie strofy dwuwersowe)podzial na czesc opisowo-narracyjna i refleksyjna-filozoficzna,.Gatunek sonetu uksztaltowal sie we Wloszech w XII-XIV w
2 2 2