Oblicz jaka to liczba której :
a)0,5% wynosi 2
b)1,5% wynosi 12
c)0,2% wynosi 4
d)2,5% wynosi 3

Pilne!!

zad 2

Pewnego dnia w klasie bylo nieobecynych trzech uczniów.nauczyciel powiedzial ze jest to 12% klasy .ilu uczniów liczy klasa???

(prosze o oblicznia )

3

Odpowiedzi

2009-11-17T15:57:31+01:00
A) 0,5% x = 2
0,005x=2
x=2/0,005
x=400
b) 1,5%x=12
0,015x=12
x=800
c) 0,2%x = 4
0,002x=4
x=2000
d) 2,5%x=3
0,025x=3
x=120

zad 2

12% x = 3

0,12x=3

x=3/0,12

x= 25 - tyle osób jest w klasie
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T15:58:21+01:00
A) 0,5% to 2 | *2
1% to 4 | *100
100% to 400

b) 1,5% to 12 |:3
0,5% to 4 |*2
1% to 8 |*100
100% to 800

c) 0,2% to 4 |*5
1% to 20 |*100
100% to 2000

d) 2,5% to 3 |:5
0,5% to 0,6 |*2
1% to 1,2 |*100
100% to 120

zad.2 : 3 uczniów to 12% klasy
12% to 3 |:3
4% to 1 |*25
100% to 25

Odp. Klasa liczy 25 uczniów.
2009-11-17T17:05:19+01:00
Zadanie 1
a) x*0,5=2*100 /:0,5
x=2*100 : 0,5 [w ułamku]
x=400

b)x*1,5=12*100 /:1,5
x=12*100 : 1,5 [w ułamku]
x=800

c)x*0,2=4*100 /:0,2
x=4*100 : 0,2 [w ułamku]
x=2000

d)x*2,5=3*100 /:2,5
x=3*100 : 2,5 [w ułamku]
x=120

Zadanie 2

x*12=3*100 /:12
x=3*100 : 12 [w ułamku]
x=25

Odp: Klasa liczy 25 uczniów.