8 bombonierek po x czekoladek to razem....... czekoladek
y bombonierek po 15 czekoladek to razem....... czekoladek
k bombonierek po x czekoladek to razem....... czekoladek

talerz z zupą pomidorową waży 97deko. Jeśli pusty talerz waży x deko, to zupa waży...... deko
talerz z zupą pomidorową waży c deko. Jeśli pusty talerz waży t deko, to zupa waży...... deko

Hrabia miał m mieczy, s szpad, k kordelasów, p pałaszy i 7 sztyletów. Zapisz ile sztuk broni miał hrabia?

3

Odpowiedzi

2009-11-17T16:01:48+01:00
Umiem Ci pomóc tylko w 1 zadaniu:

* - oznaczam jako mnożenie
a) 8 * 15 = 120
b)8 * x = 8x
c) y * 15 = 15y
d) k * x = kx
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T16:02:57+01:00
8 bombonierek po x czekoladek to razem 8x czekoladek
y bombonierek po 15 czekoladek to razem 15y czekoladek
k bombonierek po x czekoladek to razem kx czekoladek

talerz z zupą pomidorową waży 97deko. Jeśli pusty talerz waży x deko, to zupa waży 97-x deko
talerz z zupą pomidorową waży c deko. Jeśli pusty talerz waży t deko, to zupa waży c-t deko

Hrabia miał m mieczy, s szpad, k kordelasów, p pałaszy i 7 sztyletów. Zapisz ile sztuk broni miał hrabia?

Hrabia miał s+k+p+7 sztuk broni.
2009-11-17T16:03:58+01:00
1)8*x=8x
2)15*y=15y
3)k*x=kx *=mnozenie

4) 97-x
5)c-t

m+s+k+p+7