Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T16:03:06+01:00
Oblicz pole trójkąta równoramiennego o obwodzie 36cm wyskości 12cm opuszczonej na krótszy boki ramieniu równym 1,3dm.

a - podstawa

1,3dm = 13cm

a = 36cm - 2 * 13cm = 10cm

13cm > 10cm

P = 12cm * 10cm / 2 = 60cm²

Odp: Pole tego trójkąta wynosi 60cm².
2009-11-17T16:09:20+01:00
Dany jest trójkąt ABC,gdzie obwód ABC = 36 cm,ramię 1,3 dm
oraz wysokość na bok AB równa 12 cm.
AC =BC = 1,3 dm = 13 cm
AB = 36 cm - 2*13cm = 36cm - 26 cm = 10 cm.
P = 0,5*AB *h = 0,5*10cm*12 cm = 5*12 cm^2 = 60 cm^2.