1. Która wymowa podanych wyrazów jest niepoprawna. Które wyrazy należy skreślić?
a. czosnku [czosnku] [czosku]
b. lekkomyślny [lekkomyślny] [lekomyślny] [lekkomyśny]
c. porządny [porzonny] [porzondny]
d. przedstawiać [pszectawiać] [pszectawiać] [przetstawiać]
e. przedszkole [przeczkole] [pszeczszkole] [pszetszkole]
f. rzemieślnik [rzemieślnik] [rzemieśnik]
g. potrzeba [poczeba] [potszeba] [poczszeba]

2. Zapisz 10 wyrazów, w których zachodzi zjawisko utraty dźwięczności na końcu wyrazu.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T16:06:30+01:00
A)skreślić: czosku
b)skreślić:lekkomyśny
c)skreślić:porzonny
d)skreślić:przecstawiać
e)skreślić:przeczkole
f)skreślić:rzemieśnik
g)skreślić:poczeba

my też to robiliśmy ale chyba jakiś miesiąc temu :O :))

i jeszczew sposób ksiąg, pod, nad,
5 3 5
2009-11-17T16:11:14+01:00
1. Która wymowa podanych wyrazów jest niepoprawna. Które wyrazy należy skreślić?
a. czosnku [czosnku]
--- [czosku]---źle

b. lekkomyślny [lekkomyślny]
----[lekomyślny] ---[lekkomyśny]---źle

c. porządny
---[porzonny] [porzondny]---źle

d. przedstawiać
---[pszectawiać] [pszectawiać] [przetstawiać]---źle

e. przedszkole
---[przeczkole] [pszeczszkole] [pszetszkole]---źle

f. rzemieślnik [rzemieślnik]
---[rzemieśnik]---źle

g. potrzeba
---[poczeba] [potszeba] [poczszeba]---źle



2. Zapisz 10 wyrazów, w których zachodzi zjawisko utraty dźwięczności na końcu wyrazu.

np:
chleb - [chlep]

Łeb - [Łep]

wszystkie kończonce się na literę ,,B"

myślę że to ci pomoże:D
2 3 2