1) Która część Kotlin Podkarpackich jest największa?
A. Kotlina Ośiwięcimska
B. Brama Krakowska
C. Kotlina Sandomierska


2) Zapadlisko Kotlin Podkarpackich powstało w:
A. trzeciorzędzie
B. czwartorzędzie
C. kredzie

3) Ilu mieszkańców liczy Oświęcim?
A. około 40.000
B. około 45.000
C. około 50.000


4) Ośrodek przemysłowy w Kotlinie Oświęcimskiej znany z produkcji lokomotyw to:
A. Chrzanów
B. Tychy
C. Czechowice-Dziedzice

5) Największym zakładem przemysłowym Krakowa jest:
A. elektrociepłownia Łęg
B. huta im. Tadeusza Sendzimira
C. elektrownia Skawina


6) W GOP zawartość tlenu w powietrzu wynosi:
A. 22%
B. 19-21%
C. 17-18%

7) Podczas zlodowacenia południowopolskiego Kotlinę Sandomierską pokryła:
A. morena boczna
B. morena czołowa
C. morena denna


8) W Kotlinie Sandomierskie przeważają gleby:
A. czarnoziemy
B. bielicowe
C. brunatne

9) Który z okręgów przemysłowych nie znajduje się w Kotlinie Sandomierskiej?
A. Tarnowski
B. Rzeszowski
C. Krakowski


10) W Tarnobrzeskim Okręgu Przemysłowym znajduje się:
A. Stalowa Wola
B. Dębica
C. Mielec



TYLKO PROSZE O DOBRE ROZWIĄZANIA ^^

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T16:27:13+01:00
1 c)
2 a)
3 b)
4
5 b)
6 b)
7 c)
8 b)
9 c)
10

na reszte nie nam odpowiedzi... mam nadzieje że pomogłam^^
2009-11-17T16:38:38+01:00
B. Brama Krakowska
;)
A. trzeciorzędzie
;D
A. około 40.000
^^
A. Chrzanów
;*
C. elektrownia Skawina
;]
B. 19-21%
**
C. morena denna
;>
B. bielicowe
;o
C. Krakowskim
;d
C. Mielec

;v)
2009-11-17T16:40:29+01:00
Odpowiedzi: c,a,b, chyba b, b, b, c, b, c, chyba a.