Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T19:35:00+01:00
1) Obszary opanowane do końca 1918 zaznacz tylko ten obszar wyodrębniony w środku bez Wielkopolski, a granice II RP masz juz zaznaczone. Jeśli miałbyś problem zajrzyj tutaj http://noirkirka.webpark.pl/polska1918-22-1.jpg Wszystko ładnie opisane.

2) Wschodnia granica Polski została ustalona rozporządzeniem Traktatu Ryskiego z 18.03.1921 r. Został on zawarty po konflikcie pomiędzy Polską a Rosją Radziecką z którego Polska wyszła zwycięsko.Granica oparta została na linii wzdłuż linii Dzisna-Dokszyce-Słucz-Korzec-Ostróg-Zbrucz.

3) Fragment opisuje bitwę warszawską z roku 1920. Obronę stolicy oraz kontruderzenie znad Wieprza, którego pomysłodawcą i dowódcą był marszałek Józef Piłsudski.
2009-11-17T20:43:02+01:00
Zad 1 a) niebieski b)żółty załącznik ci wyśle na gg ;]
Zad 2 Granica zachodnia została uchwalona w wyniku powstania wielkopolskiego (1918-1919)trzech powstań śląskich (1919,1920,1921) na mocy traktatu wersalskiego oraz w wyniku plebiscytu na Górnym Śląsku oraz na Warmii i Mazurach.
Zad 3 Bitwa pod Warszawą.