1.Karolina miała 320 zł, a Basia 400. Dziewczęta wybrały się na zakupy. Karolina kupiła kosmetyki za 56 zł, a Basia srebrny łańcuszek za 66 zł. Która z dziewcząt wydała większą część swoich pieniędzy.?


2. Cenę lodówki równą 1200 zł obniżono o 9,5%. Ile kosztuje lodówka po obniżeniu ceny.?



DZIĘKI Z GÓRY.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T16:18:19+01:00
1)
320zl-suma pieniędzy Karoliny
400zl-suma pieniędzy Basi

Karolina

320-100%
56-x
320x=5600
x=17,5%

Basia

400-100%
66-x
400x=6600
x=16,5%

Odpowiedź: Karolina wydala większą część swoich pieniędzy.

2)
1200-100%
x=90,5%
100x=1200*90,5
100x=108600
x=1086

Odpowiedź: Lodówka po obniżce kosztuje 1086zl.
6 4 6
2009-11-17T16:55:26+01:00
Zadanie 1:

Karolina: x*320=56*100 /:320
x=56*100 : 320 [w ułamku]
x=17,5%

Basia: x*400=100*66 /:400
x=100*66 : 400 [w ułamku]
x=16,5%

Odp: Większą część swoich pieniędzy wydała Karolina.

Zadanie 2:

x*100=1200*9,5 /100
x=1200*9,5 : 100 [w ułamku]
x=114

1200-114=1086zł

Odp: Lodówka po obniżce kosztowała 1086 złotych.
3 3 3