Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T16:16:04+01:00
Jacek z mama za dwa bilety kolejowe do Pragi zaplacili w sumie 340 zł. Jacek jest studentem, wiec przysluguje mu 30%znizki. Mamie znizka nie przysluguje. Ile kosztowal bilet mamy?
bilet jacka x - 0,3x = 0,7x
bilet mamy x
suma 340
0,7x+x=340
1,7x = 340|:1,7
x = 200
kosztował 200zł
61 4 61
2009-11-17T16:21:54+01:00
340 * 0,3 =102
340-102=238
Odp. Bilet mamy kosztował 238 zł.
40 1 40