Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T16:56:46+01:00
Zatoki:
gwinejska
adeńska
kabis
wielka syrta
wyspy:
kanaryjskie
zielonego przylądka
komory
seszele
madagaskar
sokotra
św.tomasza
europa
pagalu
rzeki wpadające do bałtyku:
newa
wisła
kemi
gta
niemen
odra
rega
parsęta
słupia
łupawa
łeba
porty nadbałtyckie:
gdynia
gdańsk
szczecin
świnoujście
kołobrzeg
ustka
cieśniny:
sund
mały bełt
wielki bełt
kattegat
typy wybrzeży:
7 3 7
2009-11-17T16:58:57+01:00
Rzeki wpadające do Bałtyku (jest ich ok 250).m.in.
Newa, Wisła, Kemi, Gta, Niemen, Odra,Newa, Wisła, Kemi, Göta, Niemen, Odra, Lule, Ångerman, Dźwina

Wyspy---Fionia, Zelandia, Lolland, Falster,Bornholm, Rugia, Gotlandia, Olandia, a także Sarema, Hiuma

Porty nadbałtyckie---Port Gdańsk,Port Gdynia,Port Police,Port Aalborg,Port Århus,Port Gävle,Port Göteborg,Port Helsingborg, Port Halmstad,Port Södertälje,Port Trelleborg, Port Hanko
Port Hamina ,Port Kemi,Port Helsinki,Port Kotka,Port Oulu Port Rauma ,Port Pori ,Port Turku ,Port Sankt ,Port Kaliningrad ,Port Tallinn ,Port Ryga ,Port Windawa,Port Kłajpeda ,Port Kilonia ,Port Rostock

Cieśniny--Duńskie( Wielki Bełt,Mały Bełt,Sund,Kattegat,Skagerrak)

Zatoki--Botnicka, Fińska, Ryska, Gdańska, Pomorska

Typy wybrzeży miejsce występowania-fiordowo-szkierowe-Szwecja, Finlandia.. skaliste, wysokie---skandynawia, mierzeje-Wiślana, Helska, Kurońska, klifowe--Wyspa Wolin, Gdynia, Jastrzębia Góra, Estonia

Państwa nadbałtyckie-Dania, Szwecja, Finlandia, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Polska, Niemcy
7 4 7
2009-11-17T17:01:49+01:00
Rzeki wpadające do Bałtyku
o Trave
o Warnow
o Piana
o Wkra
o Odra
o Rega
o Parsęta
o Wieprza
o Słupia
o Łupawa
o Łeba
o Reda
o Wisła
o Pasłęka
o Pregoła
o Niemen
o Dźwina
o Narwa
o Newa
o Kemi
o Lule
o Dal
o Göta
Wyspy
* Abruka
* Alandzkie
*Fasta
* Angeson
* Bergo
* Bjorko
* Blå Jungfrun
* Bornholm
* Fårö
* Fehmarn
* Gotlandia
* Gotska Sandön
* Graso
* Hailuoto
* Harnon
* Hemson
* Hiuma
* Holmon
* Kassari
* Kemiönsaari
* Kihnu
* Kimiuo
* Kuttsalo
* Lilla Karlsö
* Manilaid
* Muhu
* Olandia
* Poel
* Raippaluto
* Rugia
* Ruhnu
* Sandskar
* Sarema
* Singo
* Sztokholmski
*Värmdön
* Uznam
* Valassaaret
* Vormsi
* Wolin
Porty nadbałtyckie
* Kopenhaga
* Tallinn
* Helsinki
*Turku
* Oulu
* Kłajpeda
* Ryga
*Windawa
* Rostock
*Lubeka
* Kilonia
*Flensburg
*Gdańsk
* Gdynia
*Świnoujście
* Szczecin
* Police
*Kołobrzeg
* Darłowo
* Łeba
* Ustka
*Hel
*Władysławowo
* Elbląg
* Kaliningrad
* Bałtijsk
*Sankt Petersburg
*Sztokholm
*Malmö
* Lulea
Cieśniny
* Skagerrak
* Kattegat
* Sund
* Wielki Bełt
* Mały Bełt
Zatoki
* Zatoka Botnicka
* Zatoka Fińska
* Zatoka Gdańska
* Zatoka Pomorska
* Zatoka Ryska
* Zalew Kuroński
Typy wybrzeży miejsce występowania
-fiordowe,Norwegia, Dania i Szlezwik
- klifowe, wysps Mön
- szkierowe, (szerowe), Finlandia, Szwecja
- mierzejowe,miedzy Rozewiem, a Kłajpedą
- wybrzeże wyrównane,
Państwa nadbałtyckie
* Dania
* Estonia
* Finlandia
* Litwa
* Łotwa
* Niemcy
* Polska
* Rosja
* Szwecja

3 3 3