Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T16:35:57+01:00
W ruchu obrotowym Ziemii występują 2 rodzaje prękości:
1) liniowa(km/h)- jest różna,najszybciej obraca sie równik
2) kątowa(o -stopniach)- jest stała i nie zależy od położenia punktu względem równika
;p
18 3 18
2009-11-17T20:58:24+01:00
W ruchu obrotowym Ziemi wyróżnia sie dwie prędkości: kątową i liniową. Prędkość kątowa ma stałą wartość 15⁰/1h, czyli 360⁰/24h. Natomiast prędkość liniowa zmienia się wraz z szerokościa geograficzną. Im bliżej biegunów tym jej wartość jest mniejsza. Największa jest na równiku i wynosi 1670km/h, na równoleżńiku, ktory ma dlugość równą polowie dlugosci rownika, predkość liniowa wynosi 830km/h.
17 4 17