Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-17T16:32:39+01:00
Nizina Wielkopolska jest obszarem, na którym występują złoża węgla brunatnego (wydobywany w okolicach Bełchatowa) oraz soli
kamiennej (Kłodawa).

Na Nizinie Wielkopolskiej przeważają miasta małe, poniżej 10 tysięcy mieszkańców.
Przez Nizinę Wielkopolską przepływa trzecia, co do wielkości rzeka Polski – Warta. Jej główne miasta to:- Poznań, Kalisz, Konin, Leszno
Głównymi uprawami są: pszenica, żyto, ziemniaki, buraki cukrowe, rzepak oraz warzywa i owoce.
Na tym terenie rozwinęła się także hodowla trzody chlewnej, bydła i drobiu.


krótko i zwięźle ;) pozdro ;D
2009-11-17T16:40:15+01:00
Nizina Wielkopolska leży w obrębie województwa wielkopolskiego i na kawałku łódzkiego i kujawsko pomorskiego. Jest regionem wybitnie rolniczym. Uprawia się tam przede wszystkim żyto, ziemniaki, pszenicę, buraki cukrowe i rzepak, wydobywa się węgiel brunatny oraz piaski, iły, gliny żwiry. Są tam także lasy i trochę łąk. Na terenie niziny wielkopolskiej powstały dwa parki narodowe: Wielkopolski Park Narodowy i Park Narodowy Ujście Warty oraz wiele rezerwatów przyrody min. Rogaliński i Nadwarciański. Znajdują się tam również: żmija zygzakowata, żółw błotny, bóbr, bocian biały, żubr, pełnik europejski - są to zwierzęta występujące pod ochroną.
1 5 1