UWAGA !
WSZYSTKIE OBLICZENIA WPISZ ! NIE DAWAJ SAMYCH ODP. !

Zad. 1

Do szkolnego klubu sportowego Tęcza należy 36 chłopców i 24 dziewczynki.
- Jaki procent uczniów należących do klubu stanowią dziewczynki ?
- W międzyszkolnych zawodach w tenisie stołowym uczestniczyło 37.5% wszystkich dziewcząt z Tęczy. Ile dziewcząt należących do klubu nie brało udziału w zawodach ?
- W zawodach lekkoatletycznych wzięło udział 85% członków klubu Tęcza. Stanowili oni 17% wszystkich uczestników zawodów. Ilu uczniów startowało w tych zawodach ?
- Do klubu Tęcza należy 10% wszystkich dziewcząt i 20% wszystkich chłopców w szkole. Ilu uczniów jest w tej szkole > O ile procent mniej jest w tej szkole chłopców niż dziewcząt ?
- Po sukcesie na zawodach liczba członków klubu wzrosła do 84 osób. O ile procent wzrosła liczba członków Tęczy ?


Zad. 2

Biuro podróży Dookoła Świata podało, że aż 20 000 osób, czyli 40% klientów biura, odwiedziło Egipt. Ile osób korzystało z usług tego biura ?


POMÓŻCIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
PROSZĘ O SZYBKĄ ODPOWIEDŹ !!!!!!

2

Odpowiedzi

2009-11-17T16:56:35+01:00
36 + 24 = 60 uczniów należy do klubu tęcza
100 % = 60
x % = 24
x = 24 razy 100/60 = 40 % - tyle % stanowią dziewczęta w Tęczy
100 % = 24
37,5 % = x
x = 37,5 razy 24/100 = 9 - tyle dziewcząt uczestniczyło w zawodach
24 - 9 = 15 - tyle dziewcząt należących do Tęczy nie brało udziału w zawodach
100 % = 60
85 % = x
x = 85 razy 60/100 = 51 - tylu zawodników z Tęczy uczestniczyło w zawodach lekkoatletycznych
17 % = 51
100 % = x
x = 100 razy 51/17 = 300 - tylu uczestników brało udział w zawodach lekkoatletycznych
10 % = 24
100 % = x
x = 100 razy 24/10 = 240 - tyle jest wszystkich dziewcząt w szkole
20 % = 36
100 % = x
x = 100 razy 36/20 = 180 - tylu jest wszystkich chłopców w szkole
240 = 100 %
180 = x
x = 180 razy 100/240 = 75 %
100 % - 75 % = 25 % - tyle procent jest w szkole mniej chłopców niż dziewcząt
100 % = 60
x % = 84
x = 84 razy 100/60 = 140 %
140 % - 100 % = 40 % - o tyle procent wzrosła liczba członków klubu
zad 2
20000 = 40 %
x = 100 %
x = 20000 razy 100/40 = 50000 - korzystało z usług tego biura
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T17:00:28+01:00
Zadanie 1.
36+24=60 wszystkich osób

a)
60 - 100%
24 - x%

24*100/60=x
x=40%
odpowiedź: dziewczynki stanowią 40% uczniów należących do klubu

b)
24 - 100%
x - 37,5 %

37,5%*24/100%=x
x=9

24-9=15
odpowiedź:
W zawodach nie brało udziału 15 dziewcząt.

c)
60 - 100%
x - 85 %

85*60/100=x
x=51 - liczba członków klubu startujących w zawodach

51 - 17%
x - 100%

100*51/17=x
x=300 - liczba uczniów, którzy startowali w zawodach

d)
24 - 10%
x - 100%
100*24/10=x
x=240 - liczba dziewcząt w szkole

36 - 20%
x - 100%
x=180 - liczba chłopców w szkole
odpowiedź: W tej szkole jest 420 uczniów.

420 - 100%
240 - x%
x=57%
100%-57%=43%
57%-43%=14%
odpowiedź: W szkole jest o 14% mniej chłopców niż dziewcząt.

e)
60 - 100%
84 - x%
84*100/60=x
x=140%
100%-140%=40%
odpowiedź: Liczba członków tego kluby wzrosła o 40%

Zadanie 2.

20 000 - 40%
x- 100%
100*20 000/40=x
x=50 000
Odpowiedź: U usług tego biura korzystało 50 000 osób