Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T16:38:11+01:00
Powstała mieszanina, roztwór:
Vr = 500cm3
dr = 1,09g/cm3
mr = ? (545g)

Użyte do otrzymania mieszaniny:
mH2O = 501,4 g
ms = ?
dr = mr/ Vr
mr = Vr * dr
mr = 500cm3 * 1,09 g/cm3
mr = 545 g
mr = ms + mH2O
ms = mr - mH2O
ms = 545g - 501,4g
ms = 43,6 g

Odpowiedź: Użyto 43,6 g soli.
5 4 5
2009-11-17T16:40:59+01:00
Masa roztworu
mr=ς*V=1,09g/cm³*500cm³=545g
ms=545g-501,4g=43,6g
1 4 1