Odpowiedzi

2009-11-17T16:41:04+01:00
H= (28-10):2
h=9
P=(a+b) *h /2
P= (28+10) * 9/2
P=171cm kwadratowych
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T16:43:59+01:00
Oblicz pole trapezu rownoramiennego o podstawach 28 cm i 10 cm i ramieniu 15 cm
(28 - 10):2 = 9
9² + x² = 15²
81 + x² = 225
x² = 225 - 81
x² = 144
x = 12 - wysokość
(28+10)12*1/2 = 38*6 = 228cm²
2009-11-17T16:46:03+01:00
Dane: Szukane:
a= 28cm h=?
b= 10cm P=?
c = 15cm


P=½ x (a+b) x h

h² + [½ x (28-10)]² = 15²
h² = 225 - 81
h² = 144/√
h = 12cm

P = ½ x (28 + 10) x 12
P = 19 x 12
P = 228 cm²

Odp : Pole trapezu ma 228 cm²