1. Rolnik ma 11ha pola uprawnego. 15% tego terenu zajmują łaki, 10% zajmują ziemniaki, 30% zboża, 20% pastwiska, a na pozostałej części planuje założyć sad. Jaka powierzchnie w arach zajmie sad?
2. W klasie I gimnazjum na wycieczkę do zakopanego pojechało 20 osób, co stanowi 80% całej klasy. Ile osób liczy ta klasa?
3. Pani ewa wpłaciła na lokatę kwartalną której oprocentowanie w skali roku wynosi 8% 12000 zł. Ile odsetek dostanie po upływie 3 miesięcy, a ile po roku, jeżeli nie będzie wypłacała żadnych pieniędzy?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T16:50:54+01:00
2. 20 - 80%
x - 100%

80x=2000/80
x=25

Odp. Klasa liczy 25osób.
2009-11-17T16:51:57+01:00
1. 15%+10%+30%+20% = 75%
11ha - 100%
x - 75%
75*11 = 825
825/100 = 8,25ha
x= 8,25ha
sad - 11 - 8,25 = 2,75ha
100a = 1ha
2,75ha = 275a
Odp.: Sad zajmuje 275 arów.
2. 20-100%
x -80%
20*80/100= 16
Odp.: 80% z 20 osób to 16
3.nieumiem
2009-11-17T16:56:10+01:00
100%-(15%+10%+30%+20%)=25%

11ha*25%2,75ha

.........................................

20=80%
10%=2.5
100%-80%=20%
2,5*2=5
205=5
20+5=25

..............................................

12000+12000*8%=12000+960=12960-po 3 miesiącach
960*4=3840
12000=3840=15840- po roku