1.Na stronie internetowej: http://www.youtube.com/watch?v=ePO-lPDYtl0 znajdziesz drugą część jednej z najbardziej znanych polskich arii operowych. Tu jest mowa o dwóch praprababkach, które schodziły z obrazów by straszyć. Co robił zegar z pierwszej części tej arii?

a. kuranty ciął jak z nut
b. grał mazurka Dąbrowskiego
c. dął w rząd pogiętych rur
d. grał poloneza Ogińskiego

2.Pod adresem internetowym: http://www.youtube.com/watch?v=NYwzFKy2lXA&feature=related znajdziesz nagranie z jedną z największych arii świata ‑ "Niech nikt nie śpi", śpiewaną przez największego polskiego tenora. Śpiewał on też bardzo popularną piosenkę w której chciał:

a. klękać przed wszystkimi ładnymi dziewczynami
b. zabrać je w podróż na księżyc
c. pływać z nimi gondolą w Wenecji
d. po prostu: całować

3.Przeczytaj wywiad z Krzysztofem Skubiszewskim, ministrem spraw zagranicznych w rządzie Tadeusza Mazowieckiego (znajdziesz go klikając w link : http://www.polonia.nl/?p=1897 ) Jaka była pierwsza umowa międzynarodowa podpisana przez niego (czyli można powiedzieć przez ten rząd)?

a. umowa o współpracy z NATO
b. umowa o współpracy z Europejską Wspólnotą Gospodarczą
c. traktat pokojowy z Niemcami
d. umowa o stowarzyszeniu z Unią Europejską

4.Wysłuchaj wykładu dr A.Dudka (znajdziesz go na stronie Fundacji - http://www.fww.org.pl/polski/index.htm ). Czy według wykładowcy Kościół był obecny w procesie prowadzącym do rozmów Okrągłego Stołu?

a. nie, Kościół był przeciwny rozmowom Okrągłego Stołu
b. nie był przeciwny, ale nie chciał się mieszać w nie swoje sprawy
c. Kościół był obecny w rozmowach, ale pełnił rolę biernego obserwatora
d. nie tylko był obecny, ale też pełnił rolę pośrednika pomiędzy stronami

5.Na podstawie tego samego wykładu odpowiedz na pytania jakie - według wykładowcy - były najważniejsze wydarzenia w procesie upadku komunizmu:

a. śmierć wujaszka Joe
b. wizyta Jana Pawła II w 1979 roku
c. wstąpienie Polski do NATO
d. podpisanie układu pokojowego w Rydze.

Bardzo bardzo proszę o odpowiedzi


3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T16:55:04+01:00
2009-11-17T16:56:06+01:00
2009-11-17T18:35:01+01:00