1. W trapezie równoramiennym kąt ostry jest równy 60 stopni. Oblicz miary pozostałych kątów.

2.jak ktoś ma zadanie 6 strona 87 to prosze dajcie mi <3 z podrecznika klasa 1 gimnazjum "Matematyka wokół nas" nowa podstawa programowa . xD


Proszę <3

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T16:57:40+01:00
1. W trapezie równoramiennym kąt ostry jest równy 60 stopni. Oblicz miary pozostałych kątów.
I kąt 60 stopni
II kąt ma tyle samo, bo to trapez równoramienny (60 stopni)
III kąt [360 - (60*2)]:2 = (360 - 120):2 = 240:2 = 120 stopni
IV kąt 120 stopni
2009-11-17T16:59:50+01:00
Jeżeli trapez jest równoramienny to kąty rozwarte będą miały miarę 120 stopni, a kąty ostre po 60 stopni.
A do matmy mam inny podręcznik więc nie pomogę...