Do dwóch jednakowych plastikowych butelek o pojemnosci 2,5 litra nalano taką samą objętośc wody i oleju , ktora z nich ma wieksza mase , jezeli gestosc wody wynosi 1 g/centymetr sześcienny , a oleju 0,93 g / centymetr szescienny .prosze o solidne wykonanie zadania.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T17:04:28+01:00
Do dwóch jednakowych plastikowych butelek o pojemnosci 2,5 litra nalano taką samą objętośc wody i oleju , ktora z nich ma wieksza mase , jezeli gestosc wody wynosi 1 g/centymetr sześcienny , a oleju 0,93 g / centymetr szescienny .prosze o solidne wykonanie zadania.
d = m/v
m = d*v
2,5l=2,5dm³ = 2500cm³
woda
m = 1g/cm³*2500cm³=2500g = 250dag = 2,5kg
olej
0,93g/cm³*2500cm³=2325g = 232,5dag = 23,25kg
Odp.: Większą masę ma butelka z wodą.
1 5 1
2009-11-17T17:05:22+01:00
V=2,5l=2500cm3

m=d*V

dWody=1g/cm3
dOleju=0,93g/cm3

mWody=1g/cm3 * 2500cm3 = 2500g = 2,5kg
mOleju=0,93g/cm3 * 2500cm3 = 2325g = 2,325kg
2009-11-17T17:06:35+01:00
Dane:
V=2,5l=2500cm³
ςw=1g/cm³
ςo=0,93g/cm³
mw=ςw*V=1g/cm³*2500cm³=2500g
mo=ςo*V=0,93*2500cm³=2325g
mw-mo=2500g-2325g=175g
2 4 2