Odpowiedzi

2009-11-17T17:07:08+01:00
Suma kątów w trójkącie jest równa 180°.
Trójkąt prostokątny to taki, który ma jeden kąt prosty (90°), więc:

A) 20° + 90° = 110°
180° - 110° = 70°

B) 60° + 90° = 150°
180° - 150° = 30°

C) 74° + 90° = 164°
180° - 164° = 16°

Pozdrawiam ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T17:09:29+01:00
Ponieważ suma kątów w trójkącie wynosi 180stopni, a trójkąt jest prostokątny czyli ma jeden kąt o mierze 90stopni to :
a) 180-90-20=70stopni
więc miary to: 90,20,70
b)180-90-60=30stopni
miary:90,60,30
c)180-90-74=16stopni
miary:90,74,16

mam nadzieje, że pomogłam ;***
2009-11-17T17:10:39+01:00
A) 180*- 90* = 90* 90*-20*=70* a) 70*
b)180* - 90* - 60* = 30* b) 30*
c)180* - 90* - 74* = 16* c) 16*

Te * to kółeczka gdy się stopnie pisze. Powodzenia :D