Ciało o masie 10 kg. spada z wysokości 20 m. Jaka jest wartość energii kinetycznej tego ciala, gdy znajdzie sie ono na wysokości 5 m nad powierzchnią Ziemi? Oporu powietrza nie bierzemy pod uwagę:)

Pliskaaa o szybki rozwiązanie:P to mi potrzebne na jutro:))

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T19:07:46+01:00
Ek=m*v²/2 Ep=m*g*h

Dane:
m=10[kg]
h=20[m]
g=10[m/s]
Ek=?

Ep=10[kg]*20[m]*10[m/s]=2000[J]

Ek₂=Ep₂

Ek₁=0.__________________Ep₁=2000[J]
Ek₂=2000[J]÷4.___________Ep₂=2000[J]÷4
Ek₃=2000[J]._____________Ep₃=0


Ek₂=2000[J]÷4=500[J]


Wydaje mi się, że to ma być tak, choć nie jestem pewna. :)
2009-11-17T22:18:32+01:00
Ek=m*v²/2 Ep=m*g*h

Dane:
m=10[kg]
h=20[m]
g=10[m/s]
Ek=?

Ep=10[kg]*20[m]*10[m/s]=2000[J]

Ek₂=Ep₂

Ek₁=0. Ep₁=2000[J]
Ek₂=2000[J]÷4. Ep₂=2000[J]÷4
Ek₃=2000[J]. Ep₃=0


Ek₂=2000[J]÷4=500[J]


masz racje bo mi też tak wyszło :)