Odpowiedzi

2009-11-17T17:05:52+01:00
Est wykorzystywanie energii świetlnej w celu wytworzenia organicznych substancji odżywczyczych.
2009-11-17T17:07:17+01:00
Fotosynteza- jest to proces, który zachodzi w zielonych częściach roślin, ponieważ do fotosyntezy potrzebny jest chlorofil (zielony barwnik nadający barwę liściom). Fotosynteza jest procesem anabolicznym, czyli takim, w którym z prostych związków powstają związki złożone, gromadzące energię.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Igo
  • Rozwiązujący
2009-11-17T17:10:46+01:00
Fotosynteza to proces syntezy prostych związków organicznych (węglowodanów) z dwutlenku węgla i wody przebiegający dzięki wykorzystaniu energii świetlnej pochłanianej przez barwniki asymilacyjne. Fotosynteza zachodzi według ogólnego równania:

6CO2 + 6H2O + energia świetlna = C6H12O6 + 6O2
1 5 1