Odpowiedzi

2009-11-17T17:29:40+01:00
Rozmnażanie wegetatywne, forma rozmnażania bezpłciowego występująca u roślin, polega na tworzeniu całego organizmu z części roślin np. rozłogówbulw, kłączy, cebul i odrostów.
41 3 41
2009-11-17T17:31:36+01:00
Rozmnażanie wegetatywne to powstawanie organizmu potomnego u roślin, ze zmodyfikowanego organu wytwarzanego przez roślinę macierzystą. Do tych organów zalicza się:

a) rozłogi ( truskawka, poziomka )
b) rozmnóżki ( lilia )
c) bulwy ( ziemniak, dalia )
d) kłącza ( paproć, zawilec, kosaciec, konwalia )
e) cebule ( tulipan, narcyz )
47 4 47
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T18:54:54+01:00
Rozmnażanie wegetatywne, forma rozmnażania bezpłciowego występująca u roślin, polega na tworzeniu całego organizmu z części rośliny; odbywa się za pośrednictwem różnych tworów - np. bulw, kłączy, cebul i odrostów, a także poprzez podziały poprzeczne lub podłużne komórki lub fragmentację organizmu macierzystego.
50 4 50