Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T17:10:29+01:00
Zdolność kurczenia się,
Składa się z włókien mięśniowych, zbudowanych z miocytów
wykonywanie wszystkich ruchów,
lokomocja,
realizacja podstawowych funkcji życiowych (oddychanie,trawienie, wydalanie),
utrzymanie postawy ciała,
wytwarzanie ciepła,
kształtowanie sylwetki,
ochrona dla tkanek znajdujących się pod nią,
ochrona dla naczyń i nerwów.
16 1 16
2009-11-17T17:12:03+01:00

słabe zdolności regeneracyjne
komórki mięśniowe są wysoce wyspecjalizowane posiadają uporządkowane w różnym stopniu włókna mięśniowe, aktynę, miozynę
8 1 8
2009-11-17T17:14:43+01:00
1 są zbudowane z włókien kurczliwych
2 posiadają miozynę
8 1 8