8. Suma miar dwóch kątów wynosi 160 stopni. Jeden z nich jest siedem razy większy od drugiego. Oblicz miary tych kątów.

9. Suma miar dwóch kątów wynosi 156 stopni. Jeden jest o 24 stopnie większy od drugiego. Oblicz miary tych kątów.

pomocy!!! Z GÓRY DZIĘKUJE

2

Odpowiedzi

2009-11-17T17:16:43+01:00
8.160:8=20
20-drugi
140-pierwszy

9. 156 :2=78
78-24=52 -pierwszy
78+24=102 -drugi
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T17:21:51+01:00
8.
x+y=160
7x=y

7x+x=160
8x=160
x=20
160-20=y
y=140
Jeden kąt ma miare 20 a drugi 140 stopni.

9.
x+y=156
x+24=y

x+x+24=154
2x=154-24
2x=130
x=65
y=154-65
y=89
Jeden kat ma 65 a drugi 89 stopni
____________________________________
;)