Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T17:18:00+01:00
2α + 2β = 360 st.
α = 20st. + β

2*(20st. + β) + 2β = 360st.
40st. + 2β + 2β = 360st.
4β= 320st.
β=80st.
α=100st.

Odp. Kąty w tym trapezie maja odpowiednio miary: 100st, 100st, 80st, 80st.

pzdr ;)
2009-11-17T17:22:41+01:00
Wszystkie razem mają 360 , więc obliczasz na przykładzie jednej części, czyli rysujesz sobie trapez i go dzielisz w pionie na pół. No i te stopnie też dzielisz 360:2= 180
Jeden musi mieć 20 więcej niż drugi, czyli
a= x b=x+20
a+b= 2x +20
180= 2x +20
-2x=20 - 180
-2x= -160/ : (-2)
x= 80

a= 80 b=80+ 20
a=80 b=100