Odpowiedzi

2009-11-17T17:22:29+01:00
C ) (x-6)(x+6) < (x-6)²
x²+6x-6x-12 < x²-36
x²-x²+6x-6x < -36+12
0 < -24

d ) (2x+5)(2x-5) < (2x-9)²+2
4x²-10x+10x-25 < 4x²-81+2
4x²-10x+10x-4x² < -81+2+25
0 < -54
Najlepsza Odpowiedź!
  • Enny
  • Początkujący
2009-11-17T17:22:51+01:00
C)
(x-6)(x+6) < (x-6)²
x² - 36 < x² - 12x + 36
x² - x ² + 12x > 36 + 36
12x > 72 / :12
x > 6
d)
(2x + 5)(2x - 5) < (2x - 9)² + 2
4x² - 25 < 4x² - 36x + 83
4x² - 4x² + 36x > 83 + 25
36x > 108 / :36
x > 3