Mam kilka zadań . ; D

1. Cena biletu ulgowego stanowi 75% ceny biletu normalnego. Bilet ulgowy kosztuje 12 zł. Ile zapłacimy na bilet normalny ?

2. Egzamin pisemny miał trwać 1,5 godziny. 65% zdających oddało swoje prace przed czasem, a pozostałe 91 osób pisało egzamin przez 90 minut . Ile osób przystąpiło do tego egzaminu ?

3. Liczba 26,4 jest o 20% większa od liczby a. Liczba a jest równa ile ?

4. Oblicz o ile procent liczba b jest większa od liczby a i o ile procent liczba a jest mniejsza od liczby b.

a) a = 5, b = 20
b) a = 8, b = 60
c) a = 50, b = 60
d) a = 7, b = 12
e) a = 80, b = 140
f) a = 20, b = 34
g) a = 17, b = 80
h) a = 12, b = 390
i) a = 8, b = 100

Proszę zróbcie przynajmniej kilka! :) Z góry dziękuję, pozdrawiam. Będzie naj ; ) ; *

2

Odpowiedzi

2009-11-17T17:24:16+01:00
1. 75% - 12 zł
100% - x
---------------
75x = 12*100
75x= 1200 / :75
x= 16

Bilet normalny kosztuje 16 zł :)

3. 26,4 - 120%
x - 100%
---------------------
26,4* 100% = 120x
2640 = 120x /: 120
X= 22
jest równa 22 ;)

4. Nie jestem pewna ale chyba o to chodzi :P

a) a=5->25%
b= 20->100%
B jest większa od A o 75%

b) a=8->13,3%
b=60->100%
B jest większa od A o 86,7%

c) a=50-> 83,3%
b=60-> 100%
B jest większe od A o 16,7%
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T17:37:10+01:00
1. 75% -> 12
100% -> ?
12/75%=16 odp: Za bilet normalny, zapłacono 16zł.

2. 100%-65%=35% To jest ta reszta osób które pisało przez 90 min.
35% -> 91
100% -> ?

91/35%=260 odp: Do tego egzaminu przystąpiło 260 osób.

3. 120% z a = 26,4
120%*a=26,4
a = 26,4/120% = 22 odp: Liczba a jest równa 22

4. a). 20/5*100%=400% liczba b jest o 400% większa od a
5/20*100%=25% liczba a jest o 25% mniejsza od b
b). 60/8*100%=750%
8/60*100%=13(3)%
dalej tak samo, to już sobie zrobisz ;D