Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-17T17:18:23+01:00
Morena jest to materiał skalny wszelkiego rodzaju, transportowany lub pozostawiony przez lodowce. Morena pochodzi z usypisk spadających lub zsuwających się na powierzchni lodowca. Morena transportowana przez lodowiec dzieli się na:
1) powierzchniową - pokrywającą lodowiec z góry,
2) wewnętrzną - wtopioną w lód wewnątrz lodowca,
3) denną - przymarzniętą do dna lodowca,
4) boczną - przymarzniętą do boków jęzora lodowcowego,
5) środkową - oddzielającą dwa równolegle do siebie przesuwające się jęzory lodowcowe.
2 5 2
2009-11-17T17:55:33+01:00
Morena-jest to materiał skalny niesiony i osadzony przez lodowiec u jego czoła, boków i na dnie.
1 5 1