Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T17:29:37+01:00
Występują na rozkładającej się materii organicznej, butwiejącym drewnie, w ściółce leśnej, na odchodach zwierząt roślinożernych.czyli pelnia taka funkcje zyciowa ze rozkladaja rozne rzeczy.
prostisty roślinnopodobne charakteryzuje przede wszystkim obecność chloroplastów i zdolność do fotosyntezy. W związku z tym określane są również jako protisty samożywne,.protisty sa producentami w łańcuchu pokarmowym a wiec musza istaniec dla innych zwierzat,ktore sie nimi zywia
3 2 3
2009-11-17T17:44:26+01:00
Protisty-to królestwo obejmujące najprostsze eukarionty.Ta polifiletyczna grupa ma niejednolite pochodzenie i charakter.Należą do niej protisty zwierzęce(pierwotniaki),roślino podobne(większość kiedyś zaliczana do glonów),i grzybopodobne (śluzorośla)
odżywianie
-samożywne(roślino podobne)jedno lub wielokomórkowe,czasem plechy tkankowe;często komórki okryte ścianą komórkową ,mają chloroplasty utworzone w drodze endosymbiozy wtórnej
Cudzożywne-(grzybo podobne śluzorośla)-organizmy odżywiają się martwą materią
Rozmnażanie
-bezpłciowe(podział komórki-jednokomórkowce,zarodniki pływkowe)fragmentacja
-płciowe(wytwarzanie gamet -rzadko u jedno komórkowców ;izogamia,anizogamia,oogamia)
Poruszanie się
-pełzanie;inaczej ruch ameboidalny,pełzakowy
-ruchy wici i rzęsek
2 3 2