Odpowiedzi

2009-11-17T17:20:25+01:00
Starszy przekopał 1/3 a młodszy 1/3 tego co zostało czyli 1/3 z 2/3 zostało 1/3
  • Igo
  • Rozwiązujący
2009-11-17T17:21:01+01:00
1-1/3 = 2/3
2/3 * 1/3 = 2/9

Do przekopania pozostało 2/9 ogródka
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T17:23:18+01:00
Starszy brat - 1/3
młodszy brat 1/3 z 2/3

obliczasz ile młoszy przepopał
2/3 * 1/3 =2/9

teraz obliczas ile razem przekopali
2/9 * 1/3 = 5/9


a to działnie które mówi nam ile jesze im zostało do przekopania
1-5/9 =9/9 - 5/9 = 4/9

odp; do przekopania zostało im 4/9 ogrodu.