Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T17:26:29+01:00
Ekstaza świętej Teresy – barokowa rzeźba stworzona przez Giovanni Lorenzo Berniniego w17w., przedstawiająca świętą Teresę Avila i anioła. znajduje się w kaplicy Cornaro w kościele Santa Maria della Vittoria w Rzymie.
Rzeźba przedstawia dwie postaci: św. Teresę i anioła stojącego nad nią, trzymającego w ręce strzałę.
Całe dzieło to ilustracja fragmentu pism Świętej o jej wizji.
uśmiech anioła kontrastuje z pełną emocji twarzą kobiety. Niebiański wysłannik owinięty jest zwojem materiału, w zagłębieniach którego przenikają się cienie, dając wrażenie głębokich fałd Postacie fantastycznie wtapiają się w otaczającą je barokową architekturę, tworząc z nią jedność.
tyle było w podz z plasty u mnie xD
1 5 1
2009-11-17T18:51:21+01:00
1)Zabytkowy pałac w Białymstoku, jedna z najlepiej zachowanych rezydencji magniackich epoki saskiej na ziemacch dawnej Rzeczypospolitej w stylu póznobarokowym określonym mianem "Wersalu Podlasia". Wersalem Pólnocy czy także Polskim Wersalem.
2)Historia zamku wiąże się z legeną powstanie Białegostoku z wielkim kzięciem litewskim Giedyminem, który miał żałożyć tu gród będacy bazą dla odziałów dokunujących zbrojnych najazdów na zachód i południe.
3)Po pierwszej wojnie swatowej pałac był siedzibą urzędu wojewódzkiego i rezydencją wojewody.
4)Podczas drugiej wojny światowej został prawie doszczętnie zniszczony.
5)Obecnie ma tu siedzibę rektorat Unierwysetu Medycznego w Białymstoku.
1 5 1