Odpowiedzi

2009-11-17T17:29:06+01:00
Wytwarzają insuline i glukagon; reguluja metaboliz weglowodanow (poziom glukozy we krwi), białek i tłuszczów
22 4 22
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T17:53:22+01:00
Trzustka wytwarza enzymy trawienne,które przepływają do przewodu pokarmowego.(w skrócie)

Enzymy trawienne – enzymy hydrolityczne działające w przewodzie pokarmowym, których zadaniem jest kataliza biochemicznych reakcji trawienia, czyli rozkładu makrocząsteczek zawartych w spożywanym pokarmie na związki prostsze, które podlegają absorpcji przez śluzówkę jelita cienkiego.
28 4 28