Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T17:30:40+01:00
Oświetlenie Ziemi w ciągu roku. Astronomiczne pory roku.
Nachylenie osi ziemskiej do płaszczyzny orbity powoduje, że miejsce padania promieni zenitalnych (prostopadłych do powierzchni Ziemi)zmiania sie w ciagu roku

21 III - początek astronomicznej wiosny na półkuli północnej i astronomicznej jesieni na półkuli południowej. Promienie słoneczne w momencie górowania padają prostopadle na równik

22 VI - początek astronomicznego lata na półkuli północnej i astronomicznej zimy na półkuli południowej. Promienie słoneczne w momencie górowania padają prostopadle najdalej na północ od równika, czyli na Zwrotnik Raka

23 IX - początek astronomicznej jesieni na półkuli północnej i astronomicznej wiosny na półkuli południowej. Promienie słoneczne w momencie górowania padają prostopadle na równik.

22 XII - początek astronomicznej zimy na półkuli północnej i astronomicznego lata na półkuli południowej. Promienie słoneczne w momencie górowania padają prostopadle najdalej na południe od równika, czyli na Zwrotnik Koziorożca
2009-11-17T17:30:45+01:00
22 czerwca swieci na zwrotniku raka
21 marca i 23 wrzesnia świeci na rowniku
22 grudnia swieci na zwrotniku koziorożca