Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T17:41:13+01:00
Ojciec 4x+10 58
syn x+10 22
4x+10+10+x+10+10=100
5x+40=100
5x=60 |:5
x=12
odp.: ojciec ma 58 lat, a syn 22.
2009-11-17T17:43:51+01:00
X-ojciec
y-syn

x-10=4(y-10)
10+x+10+y=100

x-10=4y-40
x+y=80

x-4y=-30 |* (-1)
x+y=80

-x+4y=30
x+y=80

5y=110|:5
y=22

x+y=80
y=22

x=80-22
x=58
y=22
2009-11-17T17:45:22+01:00
X-wiek ojca
y-wiek syna

x-10=4(y-10)
x+10+y+10=100

x-10=4y-40
x+y+20=100

x-4y=-30
x+y=80

x=4y-30
4y-30+y=80
5y=110 /:5
y=22
x+22=80
x=58

Odp. Ojciec ma 58 lat, a syn 22