1 W TRÓJKĄCIE PROSTOKĄTNYM abc Z WIERZCHOŁKA KĄTA PROSTEGO A prowadzono wysokość AD. Kąt DAC ma miarę 32 stopni. Jakie miary mają kąty trójkąta ABC??


2 Dwa boki trójkąta mają dł. 6cm. i 11cm. Trzeci bok tego trójkąta na pewno nie morze mieć dł.:
A-6 cm
B-11cm
C-15cm
D-17cm <OBLICZENIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!>

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T17:43:26+01:00
Odpowiedź D.
Ponieważ a+b>c, a+c>b, b+c>a
a=6cm
b=11cm
c=17cm

6+11=17
17 nie jest większe tylko równe więc taki trójkąt nie istnieje
2009-11-17T17:50:24+01:00
D . !

a = 6
b = 11
c = 17

bo każda suma dwóch dowolnych boków jest mniejsza od trzeciego [ a+b>c, a+c>b, b+c>a ]

11 + 6 = 17

nie mniejsze , ale równe , a taki Δ NIE ISTNIEJE . ! ! !

żeby Δ mógł być Δ musi mieć sumę dwóch dowolnych boków większą niż trzeci . [ a+b<c, a+c<b, b+c<a ]