Odpowiedzi

2009-11-17T17:45:28+01:00
H2so4
m= 1u*2+32+16*4=2+32+64=98u
/- kreska ulamowa
32/98*100=37,78

H2SO3

m= 1u*2+32+16*3=2+32+48=82u

32/82*100=39,02

h2s

m=1u*2+32=2u+32u=34u

32/34*100=94,11

h2s, h2so3, h2so4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T17:48:22+01:00
H2SO4

2*1+32+4*16=2+32+64=100

32/98 równe w przybliżeniu 33% (32 dzielimy na 98 bo suma masy wszystkich pierwiastkow to 100 a siarka ma mase 32. )

H2SO3

2*1+32+3*16=2+32+48=82

32/82 równe w przybliżeniu 0,39=39%

H2S

2*1+32=34

32/34 równe w przybliżeniu 0,94=94%