Odpowiedzi

2009-11-17T17:51:35+01:00
Bo ustalał granice i normy społeczne dla ludzi, tłumaczył powstanie wielu zjawisk na przykładzie boga, zrzeszał całe narody.
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T18:00:13+01:00
W średniowieczu kościół odgrywał dużą rolę społeczną, gdyż dyktował prawa. całe średniowieczne życie było podporządkowane kościołowi, wszystko robione według innych praw niż kościelne było surowo karane, np. za głoszenie herezji palono na stosach i zabijano. Ludzie bali się Boga, a raczej władz kościelnych. Całe życie podporządkowywali kościołowi i jego prawą. Nikt nie miał takiej władzy jak papież katolickiego kościoła, nawet królowie musieli mu się podporządkowywać.
4 3 4