Rodzina Adamsów wybiera sie odwiedzić swoich kuzynów w Krakowie. Podroż będzie składkowa. Wybierają sie autem pięcioosobowym, które zużywa 6,2l paliwa na 100km. Jeden litr paliwa kosztuje 4,20 zł . Do Krakowa jest 180 km. ile kosztuje podróż jednego pasażera .

3

Odpowiedzi

2009-11-17T17:56:51+01:00
6,2litra - 100 km
x litrow - 180km

x = (6,2 x 180) / 100 = 11,6litra

11,6 litra x 4,2zl = 46,87zł

46,87 / 5 = 9,37zl
2009-11-17T17:59:18+01:00
1,8*6,2=11,16
11,16*4,2=46,87
46,87:5=9,37
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T18:38:23+01:00
6,2 l na 100km
6,2x180:100=11,16 tyle litrów paliwa zużyje na cała trasę
11,16x4,20=46,87 zł koszt paliwa
46,87:5=9,37
Podróż jednego pasażera kosztuje 9,37 zł.